269884.jpg

Päivästä yksi alkaen Elmolla on ollut tapana haukkua minua ulkoillessa aina kun se on irti hihnasta. Rituaaliin kuuluu ympärillä pyöriminen ja myös hyppiminen. Tapa on ärsyttävä!! Olen yrittänyt kitkeä sitä mitä erilaisimmin keinoin...

Vaihe 1. KOMENTAMINEN. Aiheutti sen, että mitä enemmän minä huusin, sitä enemmän huusi myös Elmo (Hauska leikki)

Vaihe 2. VESIPYSSY. Hankin lelukaupasta vesipyssyn, jolla ampua paukautin Elmoa aina kuonoon kun se alkoi haukkumaan. Aiheutti paniikin sekaista riemua koirassa ..ja lisää haukkumista.

Vaihe 3. KAIMION OPIT. = Ehdollista koirasi tuhannella toistolla. Jämähdin seisomaan paikalleni aina kun Elmo haukkui, enkä suostunut huomioimaan tai etenemään ennenkuin haukkuminen loppui (ajatus oli kai se, että koira ehdollistuu siihen, että eteenpäin päästään vain kun se ei hauku. *surullinen hymähdys*). Emme päässeet tällä menetelmällä mihinkään vaan minä seisoin keskellä pihaa ja Elmo odotti, että liikahtaisin ..ja alkoi haukkua.

Vaihe 4. MAKUPALAT. ...ei siitä sen enempää...

Vaihe 5. HUUTAMINEN, KETJUN HEITTÄMINEN JALKOIHIN, MAKUPALAT JA RAIVO...

- M I E T I S K E L Y Ä -

Vaihe 6. LELU TASKUSSA. Kun Elmo alkoi haukkumaan tempaisin lelun taskusta ja katsos kummaa, koiran huomio kiinnittyi täydellisesti leluun !!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Elmo on nyt siis pääsääntöisesti lakannut haukkumasta minua. KYLLÄ OLI HANKALAA. Edelleenkään en silti tiedä miksi se minua haukkui..