433375.jpg

Elmo on heittänyt talviturkin -KIRJAIMELLISESTI ...ja kahdella eri tavalla.

Ensinnäkin niitä on nyt joka paikassa. Nimittäin koirankarvoja. Niitä leijailee halki ilman, laskeutuu kaikille tasoille. Ei ole niin liukaspintaista vaatetta, etteikö jokaisella neliösentillä olisi vähintään kuusi karvaa. Musta fleece-oloasuni näyttää joltain kapiselta kuolleelta eläimeltä (en uskalla laittaa sitä pesukoneeseen, kun pelkään että nukkasihti tukkeutuu ja tulee vesivahinko). Koirankarva löytyy uudesta juuri avatusta margariinirasiasta, hammasharjamukista, silmälasikotelosta... Eilen pankkitiskillä allekirjoitin paperia, kun lomakkeelle leijaili karva (puhaltelin sitä huomaamattomasti suupielestäni sivummalle)...

Toiseksi kävimme tänään Yyterin koirarannalla ja Elmo putosi jäihin... Meri on sula (ihan tiedoksi vaan), vain rannassa on jäätä jonkun matkaa. Elmo juoksi jään reunaa kohti ja ennenkuin ehdin tehdä mitään, jää petti alta ja Elmo räpiköi jäämurskan keskellä. No, olin kyllä tietoinen, että jään reunan kohdalla oli enintään puoli metriä vettä, koska Yyterin rannat ovat tunnetusti erittäin matalat ja pitkälle, mutta silti vähän säikäytti... Elmo pääsi itse takaisin jäälle ennekuin ehdin syöksyä pelastustehtäviin, mutta talviturkki tuli siis heitettyä.

Nyt minulla on täällä pieni ja surkea märkä koira, joka ei pidä siitä miltä haisee (levä, merivesi ym) eikä siitä, että raivokkaasta mattoihin hankaamisesta huolimatta turkki ei kuivu. ...toivottavasti irtokarvat jäivät mereen, koska muussa tapauksessa mattoihin on nyt ikiajaksi "kutoutunut" miljoona göötinkarvaa...

433371.jpg    Vain hetkeä ennen "mulahtamista"

433372.jpg    "Aaaarghh !! Mä oon märkä, mä oon märkä, mä oon märkä..."

433374.jpg    Meidän Elmo EI halua aloittaa avantouintiharrastusta..