Minä olen ollut kahdeksan päivää kuumeessa. Onnistuin saamaan yhtä aikaa influenssan (virus) ja angiinan (bakteeri). Antibiootit eivät meinanneet alkaa tehoamaan, joten koko viikko on mennyt "pienien punaisten kolmioiden merkeissä." Olen siis tehnyt henkilötason testausta keskimääräistä vahvempien särkylääkkeiden vaikutuksista. Siinä sivussa olen havainnut rähmäisillä silmilläni, että kolmiolääkkeillä on sivuvaikutuksia, jotka näkyvät koirassa. Nimittäin codeiini-pitoinen lääke aihutti ihmisessä tilan, joilloin ei enää seistessä tiennyt onko toinen jalka ilmassa vai maassa. Koirassa näkyvä sivuvaikutus oli se, että se alkoi istua vieressäni selvästi vinossa asennossa, hyvin huolestunut ilme naamallaan. Muutenkin Elmo päätteli puolen viikon maissa (kun aloin rykiä keuhkojani pihalle), että olen sairastunut pahaan kennelyskään ja on siitä lähtien ollut kovin huolestunut.

1420901.jpg          Kuvan yläreunassa viuhuvat nakit ovat huippu-handlaajan sormet... (ja Elmon ilme kertoo kaiken)

Parahiksi sain itseni kammettua pystyasentoon sunnuntaina, kun olimme ilmoittautuneet elämämme ensimmäiseen ryhmänäyttelyyn. Pukeuduin lämpimästi, koska kisat pidettiin maapohjaisessa palloiluhallissa sillä seurauksella, että menomatkalla autossa minulla oli julmetun kuuma eli niinpä siis yskin kolme neljännestä keuhkoistani auton lattialle. Jaa juu, oli minulla onneksi kuski mukana (se sama hemmo, joka on ottanut nämä korkeatasoiset taidevalokuvat, joita esitellään ohessa). Perillä ei ollut kuuma, vaan kylmää ja kaikuvaa. Paikalla oli ilmeisesti kaikki Satakunnan alkukantaiset ja pystykorvaiset rotujensa edustajat ja kaikilla oli asiaa toisilleen (mahtava meteli).

1420895.jpg  Tässä kuvassa huippu-handlaaja pudistaa pontevasti päätään, elehtii käsillään ja puhelee älyttömiä koiralleen. Ei onneksi näytä häiritsevän tuomaria...

Onneksi nuo kennelliiton Doping-säännökset koskevat vain tuota hihnan yhtä päätä. Jos koiraa taluttava osapuoli olisi tänään joutunut testeihin, ei olisi hyvä heilunut. Tosin tänään oli tehtävä riskianalyysi myös sen suhteen, että mitä tehdään jos esittäjä pyörtyä kupsahtaa kesken kehän. Yritin esittää autonkuljettajalle, että josko hän siinä tapauksessa potkisi minua vähän syrjemmälle ja jatkaisin Elmon kanssa kehää ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunut. Onkohan esittäjän vaihtaminen kesken kierroksen sallittua?

Kokemäen ryhmänäyttelyn arvostelu löytyy tuolta omilta sivuiltaan. Tuomari ei antanut yhtään erinomaista. Olin silti tyytyväinen tuomarivalintaan, kun katselin miten Esko Nummijärvi viereisessä kehässä juoksetti koiria ympäri ja ympäri ja ympäri ja... Elmo oli NUO EH 1.

1420892.jpg          Tässä Huippu-handlaaja ja Elmon leiri kehän laidalla (Elmo on vetäytynyt häkkiinsä pelkäämään suurta rullaovea joka oli melkein vieressämme).